Categories
نمونه طراحي كارت و تراكت







بروشور

بروشورها عموماً به دو دسته كلي تقسيم ميشوند:
۱- بروشورهايي كه نحوه استفاده از يك محصول (مانند دارو / وسايل خانه) را توضيح ميدهند
۲ بروشورهايي كه بيشتر حالت تبليغاتي دارند و به جزئيات و قابليتهاي يك محصول ميپردازند
تفاوت اين دو نوع بروشور عمدتاً در اين است كه مورد ۱ در واقع براي زمانيست كه مشتري محصول را خريداري كرده و ميخواهد از آن استفاده كند پس بيشتر جنبه آموزشي دارد و مورد ۲ مربوط به قبل از خريد است و بيشتر جنبه تبليغاتي دارد و با تأكيد روي مزاياي محصول مشتري را تشويق به خريد ميكند.
طراحي بروشور
در راه طراحي بروشور هم ميتوانيد دو رويه اتخاذ كنيد:
۱- استفاده از قالبهاي آماده طراحي بروشور (سايت persiangfx داراي تعداد زيادي قالب آماده بروشور)
۲- طراحي اختصاصي از اتود اوليه تا رنگبندي، نوشتار و پايان !
قبل از اینکه به روشها و نکات طراحی بروشور بپردازیم، بهتر است این موارد کلی را مطالعه کنید و در نظر داشته باشید تا نتیجه بهتری را بدست آورید.
۱- پیام نمادین بروشور باید سریع و جذب کننده باشد؛ رنگ یا احتمالا تصاویری که در بروشور انتخاب میکنید باید بتواند مخاطب را سریع و در کوتاه ترین زمان جذب کند و پیام خود را منتقل کند.
۲- تا آنجا که امکان دارد از متون کمتر و کاملا به جا استفاده کنید. هرچه جملات کوتاه و مختصرتر باشد، کار شما کیفیت بهتر خواهد یافت.
۳- در طراحی برخی بروشورها با موضوعاتی که تصویر از متن اهمیت زیادتری دارد، از تصاویر بیشتر و یا بزرگتر در طرح استفاده کنید؛ اینکار موفقیت دیداری بروشور را در جلب مخاطب، افزایش میدهد.
۴- حتما و یا تا جایی که امکان دارد از عکسها، تصاویر و ترکیبهای تکراری که سابق بر این در دیگر آثار کارفرما یا سفارش دهنده منتشر شده و وجود داشته است، استفاده نکنید.
۵- استفاده از تصاویر با کیفیت بالا در طراحی بروشور، از ویژگیهای مهم یک بروشور موفق است. این عکسها میتواند، عکسهای محصولات و خدمات شرکت یا کمپانی صاحب بروشور باشد، یا میتواند تصاویر در ظاهر بی ربطی باشند که در توصیف و تحلیل ربط آن با خدمات مرتبط با شرکت، مشخص گردد.
۶- در بروشورهای تجاری مجموعهای از اطلاعات درج میشود که برای مصرف کننده و انتخاب محصول توسط مخاطب مفید است. ازجمله خصوصیات یک بروشور پربازده تجاری اطلاعات جزئی و خاص مانند خاصیت یک نوع محصول، فواید و عملکردهای احتمالی آن، نحوه مصرف، قیمت آن، تنوع رنگی (درصورت داشتن) و… به مصرف کننده میدهد. در طراحی بروشور میتوانید این موارد را مد نظر داشته باشید که صورت عدم وجود این موارد، با کارفرما یا سفارش دهنده این موارد را مطرح کنید تا بروشور پر بازده و نتیجه بخشی را داشته باشید.
۷- ارزیابی فعالیت و نوع مخاطبان سفارش دهنده بروشور یکی دیگر از موارد مهمی است که قبل از شروع طراحی باید به آن بپردازید. معمولا بررسی و ارزیابی نوع مخاطبان و فرآیند رسیدن بروشور به دست آنها، شما را در چگونگی طراحی و استفاده از المان ها و رنگها در بروشور یاری میکند.
۸- هر چه بروشور حرفهایتر طراحی و مواردی که معرف مشتریمداری و کیفیت در آن لحاظ شود، حس خوبی در مخاطب ایجاد میکند و باعث ایجاد حس احترام به مخاطب و جذب بیشتر آنها میشود و مخاطبان را در گرفتن خدمات یا خرید محصول ترغیب تر می کند.
البته مطالب عنوان شده بيشتر در بروشور تبليغاتي حائز اهميت هستند و در مورد بروشورهايي كه مربوط به نحوه استفاده از محصول هستند اصولاً از تصاوير سادهتر كه به عنوان فقط جزئيات و ساختمان محصول را مشخص نمايد استفاده ميشود و متن استفاده شده نيز متفاوت خواهد بود و همانطور كه پيشتر گفتم ادبيات آموزشي و هدف ابهام زدايي از مصرفكننده ميباشد.
چاپ بروشور
براي چاپ بروشور نيز ميتوان از ماشين آلات چاپ ديجيتال استفاده كرد يا كار فرمبندي و چاپ افست انجام شود و تقريباً همان مطالب كه در مورد چاپ كاتالوگ بيان شد در مورد چاپ بروشور نيز مشابه است با يك تفاوت ساختاري كه معمولاً بروشور روي كاغذهاي گرماژ پايينتر چاپ ميشود و در اكثر مواقع روكش هم نميشود. اغلب تيراژ چاپ بروشور چندين برابر چاپ كاتالوگ ميباشد و به همين دليل در چاپ بروشور سعي بر كاهش هزينههاست.
بيوگرافي فرزين شعاريان

فرزين شعاريان متولد ۱۳۶۴ و تحصيلكرده در زمينه نرم افزار كامپيوتر و فعال در زمينه طراحي و چاپ + ماشين هاي اداري
اطلاعات بیشترمطالب وبلاگ


